Wave sähköauton latauskaapeli, 11kW, 5m, musta, T2-T2
179,00 € sis alv 25,5%
WAVE EV 3-VAIHEINEN SÄHKÖAUTON LATAUSKAAPELI TYPE 2 -> TYPE 2, 5M, 11KW 16A
Myyntipakkauksen sisältö: 1 x Sähköauton latauskaapeli, 1 x kaapelin kantokassi
SÄHKÖ- JA HYBRIDIAUTOILLE
Tämä latauskaapeli soveltuu sekä sähkö-, että hybridiautoille. 1-vaiheisena (max. 3,7kW), 3-vaiheisena (max. 11kW).
TAIPUISA JA KESTÄVÄ
Tämän pakkastestatun kaapelin pinta on kestävää TPU-kumiseosta, jonka ansiosta se taipuu helposti kerälle ja kestää hyvin käyttöä haastavissakin olosuhteissa. Kaapelille on myönnetty IP54-tiiviysluokitus ja se kestää roiskevettä sekä pölyä.
TUOTESELOSTE
Wave EV sähköauton latauskaapeli Type 2 -liitännöillä. 1- ja 3-vaihejärjestelmiin.
Latausteho 3,7 – 11 kW ja latausvirta maksimissaan 3 x 16 A (480 V).
IP54-luokitus.
5 x 2,5 mm2 kumikaapelin pituus 5 metriä ja väri musta.
WAVE-EV-CBL-11KW-5M EAN: 6418312167078
Valmistaja: Wave
Valmistajan tuotekoodi: WAVE-EV-CBL-11KW-5M
Takuu: 24 kk
Valmistajan WWW-sivut: Wave
Wave EV sähköauton latauskaapeli Tekniset tiedot: –
Latausteho max: 11 Kw – Sähkövirta max: 3 x 16 A (480V) –
Kaapelityyppi: 3-vaihe –
Liitäntätyyppi: Type 2 –
IP-luokitus: IP54 – Pituus: 5 m –
Kaapeli: 5×2,5 mm² + 1×0,75 mm² –
Toimintalämpötila: -30°C – 50°C –
Lämmönsietokyky: UL94 V-0
Standardit: – CE – RoHS – EN 50620 – IEC 62893 – EN 62196-1:2014 – EN 62196-2:2017 – 2014/35/EU
Myyntipakkauksen sisältö: 1 x Sähköauton latauskaapeli, 1 x kaapelin kantokassi
Tehoista
Latausaseman perässä oleva merkintä (5,75kW,11kW, 14kW, 22kW) tarkoittaa latausaseman maksimilataustehoa.
- Asema voidaan asettaa mihin vain pienempään tehoon, tai kaapeloida pienemmälle teholle riippuen tilanteesta
- Amina S 14kW tarkoittaa, että se on mahdollista asetella 3x20A virroille, tällöin latausvalmiuden tulee olla 22kW
Meiltä saa asennusvalmiuden jokaiselle asemalle 11kW, tai 22kW, riippumatta siitä voidaanko ladata kyseisellä teholla. On mahdollista, että asiakas haluaa varautua tulevaisuuteen, ja siksi ottaa latausvalmiuden 22kW, esim Walle 16A-laitteelle. Tällöin laite on mahdollista päivittää vaikka viiden vuoden päästä, jonkun toisen valmistajan tehokkaampaan vaihtoehtoon, tms.
- Asennusvalmius 11kW tarkoittaa teknisesti että kaapeli sähkökeskuksen ja aseman välillä on mmj5x2,5S, ja sulakkeet 3x16A, sekä vikavirtasuoja näiden mukaan.
- Asennusvalmius 22kW tarkoittaa teknisesti, että kaapeli sähköksekuksen ja aseman välillä on mmj5x6S ja sulakkeet max 3x25A, tai 3x32A, sekä vikavirtasuoja näiden mukaan.
Yleisesti omakotitalojen pääsulakkeet ovat 3x25A, tai 3x35A.
Kuormanhallinnasta
Kuormanhallinnalla voidaan tasapainottaa latausaseman energiankulutusta. Tämä on erityisen tärkeää, kun useita sähköautoja ladataan samanaikaisesti, jotta vältetään sähköverkon ylikuormittuminen ja optimoidaan energian käyttö. Kuormanhallinta voi sisältää seuraavia ominaisuuksia ja tekniikoita:
- Dynaaminen kuormanhallinta: Järjestelmä säätää automaattisesti lataustehoa kunkin auton tarpeiden ja saatavilla olevan sähköverkon kapasiteetin mukaan. Tämä varmistaa, että kaikki ladattavat autot saavat tarvittavan latauksen ilman ylikuormitusta.
- Priorisointi: Järjestelmä voi asettaa latausprioriteetteja esimerkiksi tiettyjen autojen lataamiselle ennen muita. Tämä voi perustua esimerkiksi latausajan kiireellisyyteen tai akun varaustasoon.
- Aikataulutus: Latausasemat voidaan ohjelmoida lataamaan autot tiettyinä aikoina, esimerkiksi yöllä, kun sähkön hinta on alhaisempi ja verkon kuormitus on vähäisempää.
- Energiavarastot: Joissakin järjestelmissä voidaan käyttää akkuvarastoja tasaamaan latauskuormaa. Näihin varastoihin voidaan ladata energiaa silloin, kun verkon kuormitus on alhainen, ja käyttää sitä huippukuormituksen aikana.
- Älykäs mittaus: Järjestelmä käyttää älykkäitä mittareita ja antureita seuraamaan sähkön kulutusta reaaliajassa ja tekee säätöjä sen perusteella.
- Integraatio uusiutuvien energialähteiden kanssa: Joissakin tapauksissa latausasemat voivat integroitua aurinko- tai tuulivoimaloihin, jolloin kuormanhallinta ottaa huomioon myös näiden energialähteiden saatavuuden.
Kuormanhallinnan tarkoituksena on parantaa energiatehokkuutta, vähentää sähköverkon ylikuormituksia, alentaa kustannuksia ja varmistaa, että kaikki sähköautot voivat ladata turvallisesti ja tehokkaasti.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.