Ctek Njord GO matkalaturi, 11kW, voimavirtapistoke, 5m
749,00 € sis alv 25,5%
CTEK NJORD GO, kestävä, kevyt ja mukaan otettavissa oleva sähköautojen latauslaite. Type 2, 11kW, 5metriä
NJORD GO:ssa on huippuluokan konvektiojäähdytysteknologia, joten suurella teholla lataaminen onnistuu jopa korkeassa ympäristön lämpötilassa ollessa.
- Kustannustehokas 16 A:n 3-vaihelaturi (11 kW) tyypin 2-pistokkeella, kaikille ladattaville sähköautoille.
- Ei vaadi kalliita sähköasennuksia – kytke vain yksikkö CEE-latausliittimeen.
- Pieni, kevyt ja liikuteltava yksikkö käytettäväksi useissa paikoissa.
- Kestävä, iskunkestävä kotelo.
- Integroidut turvaominaisuudet turvallista päivittäiskäyttöäajatellen.
- Helppotajuinen käyttöliittymä lataustilan ilmaisimella.
- Latauksen ja latausaikataulun hallinta CTEK-sovelluksella Bluetooth- ja WiFi-yhteyden kautta.
- Latauksen ajastus mihin kellonaikaan tahansa.
- Lataustehon säätäminen, jolloin virrankulutuksen voi sovittaa muiden sähkölaitteiden kanssa.
- Latauksen voi aloittaa, keskeyttää ja pysäyttää sovelluksen kautta
- Sovelluksessa voi tarkastella lataushistoriaa
Tehoista
Latausaseman perässä oleva merkintä (5,75kW,11kW, 14kW, 22kW) tarkoittaa latausaseman maksimilataustehoa.
- Asema voidaan asettaa mihin vain pienempään tehoon, tai kaapeloida pienemmälle teholle riippuen tilanteesta
- Amina S 14kW tarkoittaa, että se on mahdollista asetella 3x20A virroille, tällöin latausvalmiuden tulee olla 22kW
Meiltä saa asennusvalmiuden jokaiselle asemalle 11kW, tai 22kW, riippumatta siitä voidaanko ladata kyseisellä teholla. On mahdollista, että asiakas haluaa varautua tulevaisuuteen, ja siksi ottaa latausvalmiuden 22kW, esim Walle 16A-laitteelle. Tällöin laite on mahdollista päivittää vaikka viiden vuoden päästä, jonkun toisen valmistajan tehokkaampaan vaihtoehtoon, tms.
- Asennusvalmius 11kW tarkoittaa teknisesti että kaapeli sähkökeskuksen ja aseman välillä on mmj5x2,5S, ja sulakkeet 3x16A, sekä vikavirtasuoja näiden mukaan.
- Asennusvalmius 22kW tarkoittaa teknisesti, että kaapeli sähköksekuksen ja aseman välillä on mmj5x6S ja sulakkeet max 3x25A, tai 3x32A, sekä vikavirtasuoja näiden mukaan.
Yleisesti omakotitalojen pääsulakkeet ovat 3x25A, tai 3x35A.
Kuormanhallinnasta
Kuormanhallinnalla voidaan tasapainottaa latausaseman energiankulutusta. Tämä on erityisen tärkeää, kun useita sähköautoja ladataan samanaikaisesti, jotta vältetään sähköverkon ylikuormittuminen ja optimoidaan energian käyttö. Kuormanhallinta voi sisältää seuraavia ominaisuuksia ja tekniikoita:
- Dynaaminen kuormanhallinta: Järjestelmä säätää automaattisesti lataustehoa kunkin auton tarpeiden ja saatavilla olevan sähköverkon kapasiteetin mukaan. Tämä varmistaa, että kaikki ladattavat autot saavat tarvittavan latauksen ilman ylikuormitusta.
- Priorisointi: Järjestelmä voi asettaa latausprioriteetteja esimerkiksi tiettyjen autojen lataamiselle ennen muita. Tämä voi perustua esimerkiksi latausajan kiireellisyyteen tai akun varaustasoon.
- Aikataulutus: Latausasemat voidaan ohjelmoida lataamaan autot tiettyinä aikoina, esimerkiksi yöllä, kun sähkön hinta on alhaisempi ja verkon kuormitus on vähäisempää.
- Energiavarastot: Joissakin järjestelmissä voidaan käyttää akkuvarastoja tasaamaan latauskuormaa. Näihin varastoihin voidaan ladata energiaa silloin, kun verkon kuormitus on alhainen, ja käyttää sitä huippukuormituksen aikana.
- Älykäs mittaus: Järjestelmä käyttää älykkäitä mittareita ja antureita seuraamaan sähkön kulutusta reaaliajassa ja tekee säätöjä sen perusteella.
- Integraatio uusiutuvien energialähteiden kanssa: Joissakin tapauksissa latausasemat voivat integroitua aurinko- tai tuulivoimaloihin, jolloin kuormanhallinta ottaa huomioon myös näiden energialähteiden saatavuuden.
Kuormanhallinnan tarkoituksena on parantaa energiatehokkuutta, vähentää sähköverkon ylikuormituksia, alentaa kustannuksia ja varmistaa, että kaikki sähköautot voivat ladata turvallisesti ja tehokkaasti.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.