Walle16A 11kW, latausasema, 5m, asennettuna
1349,00 € sis alv 25,5%
Perusasennuksen sisältö:
Lisävalinnoilla asennus räätälöitävissä itselle sopivaksi.
Latausaseman hankintaa varten tehtävät valinnat:
‘
Latausvalmius / kaapelointipituus keskukselta
Kartoitetaan asennuksen laajuus ja sen vaatimat tarvikkeet, sekä työpanos
- latausvalmius 11kW, max. 12 metriä, perusasennus
- latausaseman asennuksen yhteydessä lisätään uusi sähkönsyöttö, maksimissaan 11kW sähköauton latausteholle (3-vaihelataus). Tämä tarkoittaa 3x16A-sulakkeiden, sekä vikavirtasuojan (tarvittaessa) lisäystä sähkökeskukseen, tai keskuksen ulkopuolelle erilliseen koteloon (tarvittaessa)
- kaapelointipituus (12 metriä) lasketaan lattiapintaa pitkin sähkökeskukselta latausasemalle
- tämä vaihtoehto kuuluu `perusasennukseen` , joka sisältyy latausaseman lähtöhintaan
- latausvalmius 11kW, max. 20 metriä
- latausaseman asennuksen yhteydessä lisätään uusi sähkönsyöttö, maksimissaan 11kW sähköauton latausteholle (3-vaihelataus). Tämä tarkoittaa 3x16A-sulakkeiden, sekä vikavirtasuojan (tarvittaessa) lisäystä sähkökeskukseen, tai keskuksen ulkopuolelle erilliseen koteloon (tarvittaessa)
- kaapelointipituus (20metriä) lasketaan lattiapintaa pitkin sähkökeskukselta latausasemalle
- latausvalmius 22kW, max. 12 metriä
- latausaseman asennuksen yhteydessä lisätään uusi sähkönsyöttö, maksimissaan 22kW sähköauton latausteholle (3-vaihelataus). Tämä tarkoittaa 3x20A-3x35A-sulakkeiden, sekä vikavirtasuojan (tarvittaessa) lisäystä sähkökeskukseen, tai keskuksen ulkopuolelle erilliseen koteloon (tarvittaessa)
- sulakkeiden koko riippuu kiinteistön pääsulakekoosta, ja katsotaan asennuskohtaisesti.
- latausaseman maksimilatausteho asetellaan kiinteistön mahdollistaman maksimin mukaan, tai vaihtoehtoisesti latausasema on mahdollista varustaa dynaamisella kuormanhallinnalla (ks. lisätietoa-välilehti, kuormanhallinta)
- kaapelointipituus (12metriä) lasketaan lattiapintaa pitkin sähkökeskukselta latausasemalle
- latausaseman asennuksen yhteydessä lisätään uusi sähkönsyöttö, maksimissaan 22kW sähköauton latausteholle (3-vaihelataus). Tämä tarkoittaa 3x20A-3x35A-sulakkeiden, sekä vikavirtasuojan (tarvittaessa) lisäystä sähkökeskukseen, tai keskuksen ulkopuolelle erilliseen koteloon (tarvittaessa)
- latausvalmius 22kW, max. 20 metriä
- latausaseman asennuksen yhteydessä lisätään uusi sähkönsyöttö, maksimissaan 22kW sähköauton latausteholle (3-vaihelataus). Tämä tarkoittaa 3x20A-3x35A-sulakkeiden, sekä vikavirtasuojan (tarvittaessa) lisäystä sähkökeskukseen, tai keskuksen ulkopuolelle erilliseen koteloon (tarvittaessa).
- sulakkeiden koko riippuu kiinteistön pääsulakekoosta, ja katsotaan asennuskohtaisesti.
- latausaseman maksimilatausteho asetellaan kiinteistön mahdollistaman maksimin mukaan, tai vaihtoehtoisesti latausasema on mahdollista varustaa dynaamisella kuormanhallinnalla (ks. lisätietoa-välilehti, kuormanhallinta)
- kaapelointipituus (20metriä) lasketaan lattiapintaa pitkin sähkökeskukselta latausasemalle
- latausaseman asennuksen yhteydessä lisätään uusi sähkönsyöttö, maksimissaan 22kW sähköauton latausteholle (3-vaihelataus). Tämä tarkoittaa 3x20A-3x35A-sulakkeiden, sekä vikavirtasuojan (tarvittaessa) lisäystä sähkökeskukseen, tai keskuksen ulkopuolelle erilliseen koteloon (tarvittaessa).
- latausvalmius 11kW jo tehty, olemassa oleva
- kiinteistössä on olemassa oleva maksimissaan 11kW latausaseman asennukseen soveltuva kaapelointivaraus
- asennuksen yhteydessä varauksen kunto tarkistetaan mittaamalla ja silmämääräisesti
- tarvittaessa kaapeli kytketään niille varattuihin sulakkeisiin, tai lisätään tarvittavat komponentit keskuksen yhteyteen
- latausvalmius 22kW jo tehty, olemassa oleva
- kiinteistössä on olemassa oleva maksimissaan 22kW latausaseman asennukseen soveltuva kaapelointivaraus
- asennuksen yhteydessä varauksen kunto tarkistetaan mittaamalla ja silmämääräisesti
- tarvittaessa kaapeli kytketään niille varattuihin sulakkeisiin, tai lisätään tarvittavat komponentit keskuksen yhteyteen
Huom.
-
- kaikkiin latausasemakauppa.fi tarjoamiin latausasemiin voidaan tehdä 22kW valmius, joka mahdollistaa tulevaisuudessa suurempitehoisen latausaseman vaivattoman asennuksen, sekä useamman latausaseman lisäyksen samaan valmiuteen
- latausaseman maksimilatausteho asetellaan kiinteistön/sulakkeiden mahdollistaman maksimin mukaan, tai vaihtoehtoisesti latausasema on mahdollista varustaa dynaamisella kuormanhallinnalla (ks. lisätietoa-välilehti, kuormanhallinta)
Talotyyppi / läpiviennit
-
- Kartoitetaan kiinteistön ulkorakenne, joka määrittää soveltuvat läpiviennit ja tekotarpeen
- Puutalo, tai muu kevytrakenteinen, perusasennus
- Omakoti- tai rivitalo, jonka kantavat rakenteet eivät ole betonielementeistä, tai kivistä. Normaalisti ulkoverhous on puuta, tai tiiltä ja sisäpinnat kevytrakenteisia
- Autokatos, tai muu apurakennus (kevytrakenteinen) (+0,00e)
- Autokatos, tai apurakennus, jonka kantavat rakenteet eivät ole betonielementeistä, tai kivestä. Normaalisti ulkoverhous on puuta, tai tiiltä
- Kivitalo (betonielementti, harkko tms) (+69,00e)
- Omakoti- tai rivitalo, jonka kantavat rakenteet ovat betonielementeistä, tai kivistä valettuja. Normaalisti ulkoverhous on rapattu ja sisäpinnat kovia harkoista tms tehty
Kohteen sijainti
Kartoitetaan asennuskohteen sijainti ja sen mukaisesti kohteen soveltuvuus asennukselle. Asennamme kaikki myymämme latausasemat itse ja tämän vuoksi asennusalue on rajattu Helsingin Seutuun.
- Alue 1, perusasennus
- asennusalueeseen kuuluu Helsinki, Vantaa, Espoo, sekä Kauniainen. Sisältyy perusasennuksen hintaan
- Alue 2, (+49,00e)
- asennusalueeseen kuuluu Nurmijärvi, Tuusula, Kerava, Järvenpää ja Sipoo. Aiheuttaa pienen lisäkulun matkan ja matka-ajan pidentyessä
- Alue 3, (+89,00e)
- asennusalueeseen kuuluu Kirkkonummi, Vihti, Hyvinkää, Mätsälä, ja Pornainen. Aiheuttaa pienen lisäkulun matkan ja matka-ajan pidentyessä
Värivaihtoehdot
Valitse mieleinen väri latausasemallesi
Lisäominaisuudet (valinnainen)
kyseiseen latausasemaan saatavilla olevat lisävarusteet (vaihtelee latausasemittain)
- latauskaapelin pituus 8metriä
- kiinteän latauskaapelin pituus valittavissa tarpeen mukaan (vakio 5metriä)
- saatavilla Walle 16A -, sekä Walle 16M -malleihin
- MID-hyväksytty mittari
- Mittauslaitedirektiivin (MID) mukaisesti hyväksytty mittari
- hyväksytty laskutusmittaukseen
- tarpeellinen, jos kulutus on todennettavasti ilmoitettava, esim. työnantajalle
- kuormanhallinta (Walle)
- Wallen oma langaton kuormanhallinta,
- saatavilla Walle16M-malliin
- kuormanhallinta (Enegic)
- Enegic kuormanhallinta, HAN-porttiin tai virtamuuntajilla, (ks. lisätietoa-välilehti, kuormanhallinta)
- saatavilla Amina S 14kW ja Amina S 22kW -mallit, sekä Zaptec Go
Asennussisältö:
Latausvalmius 11kW / 22kW
- Tarvikkeet
- Keskustyöt
- Kaapelointi
- Läpiviennit
Latausasema asennettuna
- Latausaseman asennus
- Koestus ja käyttöönotto
- Pöytäkirja
- Käytönopastus
Wallelaturi on luotettava, tehokas ja edullinen sähköauton latausasema yksinkertaisuutta ja huolettomuutta etsivälle sähköautoilijalle.
Seinäasennukseen tarkoitettu Walle16A on kotimainen Avainlipputuote, joka on suunniteltu suomalaisiin olosuhteisiin. Laadukkaan ja kestävän teräskuoren ansiosta voit asentaa laitteen huoletta sisälle tai ulos – Walle ajaa asiansa missä vain.
Latausaseman teho on 11 kW kolmivaiheisesti kytkettynä ja 3,6 kW yksivaiheisesti kytkettynä.
Sisältää kiinteän Type2 latauskaapelin (5m, tai 8m), latauskaapelitelineen, tasavirtasuojan DC 6mA sekä virransäätimen, jolla laitteen lataustehon voi puolittaa (8/16A).
- Lähtöteho yksivaiheisena enintään 3,6kW, kolmivaiheisena 11kW
- 5m tai 8m Type2-latauskaapeli
- Kiinteä latauskaapeliteline
- 8/16A virransäädin
- Tasavirtasuojaus DC 6mA
- Metallinen IP54 kotelointi
Tehoista
Latausaseman perässä oleva merkintä (5,75kW,11kW, 14kW, 22kW) tarkoittaa latausaseman maksimilataustehoa.
- Asema voidaan asettaa mihin vain pienempään tehoon, tai kaapeloida pienemmälle teholle riippuen tilanteesta
- Amina S 14kW tarkoittaa, että se on mahdollista asetella 3x20A virroille, tällöin latausvalmiuden tulee olla 22kW
Meiltä saa asennusvalmiuden jokaiselle asemalle 11kW, tai 22kW, riippumatta siitä voidaanko ladata kyseisellä teholla. On mahdollista, että asiakas haluaa varautua tulevaisuuteen, ja siksi ottaa latausvalmiuden 22kW, esim Walle 16A-laitteelle. Tällöin laite on mahdollista päivittää vaikka viiden vuoden päästä, jonkun toisen valmistajan tehokkaampaan vaihtoehtoon, tms.
- Asennusvalmius 11kW tarkoittaa teknisesti että kaapeli sähkökeskuksen ja aseman välillä on mmj5x2,5S, ja sulakkeet 3x16A, sekä vikavirtasuoja näiden mukaan.
- Asennusvalmius 22kW tarkoittaa teknisesti, että kaapeli sähköksekuksen ja aseman välillä on mmj5x6S ja sulakkeet max 3x25A, tai 3x32A, sekä vikavirtasuoja näiden mukaan.
Yleisesti omakotitalojen pääsulakkeet ovat 3x25A, tai 3x35A.
Kuormanhallinnasta
Kuormanhallinnalla voidaan tasapainottaa latausaseman energiankulutusta. Tämä on erityisen tärkeää, kun useita sähköautoja ladataan samanaikaisesti, jotta vältetään sähköverkon ylikuormittuminen ja optimoidaan energian käyttö. Kuormanhallinta voi sisältää seuraavia ominaisuuksia ja tekniikoita:
- Dynaaminen kuormanhallinta: Järjestelmä säätää automaattisesti lataustehoa kunkin auton tarpeiden ja saatavilla olevan sähköverkon kapasiteetin mukaan. Tämä varmistaa, että kaikki ladattavat autot saavat tarvittavan latauksen ilman ylikuormitusta.
- Priorisointi: Järjestelmä voi asettaa latausprioriteetteja esimerkiksi tiettyjen autojen lataamiselle ennen muita. Tämä voi perustua esimerkiksi latausajan kiireellisyyteen tai akun varaustasoon.
- Aikataulutus: Latausasemat voidaan ohjelmoida lataamaan autot tiettyinä aikoina, esimerkiksi yöllä, kun sähkön hinta on alhaisempi ja verkon kuormitus on vähäisempää.
- Energiavarastot: Joissakin järjestelmissä voidaan käyttää akkuvarastoja tasaamaan latauskuormaa. Näihin varastoihin voidaan ladata energiaa silloin, kun verkon kuormitus on alhainen, ja käyttää sitä huippukuormituksen aikana.
- Älykäs mittaus: Järjestelmä käyttää älykkäitä mittareita ja antureita seuraamaan sähkön kulutusta reaaliajassa ja tekee säätöjä sen perusteella.
- Integraatio uusiutuvien energialähteiden kanssa: Joissakin tapauksissa latausasemat voivat integroitua aurinko- tai tuulivoimaloihin, jolloin kuormanhallinta ottaa huomioon myös näiden energialähteiden saatavuuden.
Kuormanhallinnan tarkoituksena on parantaa energiatehokkuutta, vähentää sähköverkon ylikuormituksia, alentaa kustannuksia ja varmistaa, että kaikki sähköautot voivat ladata turvallisesti ja tehokkaasti.
Helsingin seutu
Teemme sähköauton latausasemien asennuksia Helsingin seudulla, alla olevan aluejaon mukaisesti.
Alue 1: Helsinki, Vantaa, Espoo, Kauniainen (pk-seutu, sisältyy perusasennukseen)
Alue 2: Nurmijärvi, Tuusula, Kerava, Järvenpää, Sipoo (+49,00e)
Alue 3: Kirkkonummi, Vihti, Hyvinkää, Mäntsälä, Pornainen (+89,00e)
Muu Suomi: Vain tarvikemyynti, ei latausasemien
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.